Григор Димитров попадна в класация за най-влиятелните и с най-висока маркетингова стойност лица на спорта, изготвена по серия показатели от авторитетната медия SportsProMedia.
Списъкът със стоте атлети в нея бе публикуван днес и Григор е №19 в него. Първото впечатление е, че категоризацията на медийния портал, който е специализиран в търсенето на бизнес гледната точка около спорта, нарежда първата ни ракета пред хора като Серина Уилямс и Леброн Джеймс, пише dir.bg.
Как е направена класацията?
Анализът е изготвен по брой последователи в социалните мрежи, но не само числата са важни. А и демографският анализ на съответната аудитория, колко широко глобално популярен е спортистът, колко често влиза в директно общуване с последователите си, достигане на публикациите спрямо общия брой на аудиторията и т.н.
И това е само един от критериите. Друг такъв е колко често атлетът е канен във вайръл видеопродукции на медии, канали и на притежателя на правата в спорта му.
Има и категория "харизма", където се измерва по определени показатели колко позитивни отзива и харесвания има съответната спортна звезда.
Ето я класацията на SportsProMedia за най-влиятелните и маркетингови атлети на 2021 г.
2. Наоми Осака (Япония, тенис). Вероятно най-популярното лице в женския тенис за последните години.
3. Ашлин Харис (САЩ, женски футбол)
4. Канело Алварес (Мексико, бокс)
5. Пауло Дибала (Аржентина, футбол)
6. Кристиано Роналдо (Португалия, футбол) - той е най-популярният човек изобщо в социалните мрежи с над 300 милиона последователи.
7. Али Кригер (САЩ, женски футбол)
8. Стефанос Циципас (Гърция, тенис)
9. Новак Джокович (Сърбия, тенис)
10. Алекс Морган (САЩ, женски футбол)
Напиши коментар