Българинов: Буферният паркинг на бул. „България“ не е удачен за тировете

Българинов: Буферният паркинг на бул. „България“ не е удачен за тировете

Областният управител Борислав Българинов е роден на 22 август 1965 г. в с. Горно Абланово. През 1993 г. завършва право във Висшия институт на МВР. Бил е следовател в Окръжна следствена служба в Русе и прокурор в Районна прокуратура в крайдунавския град. В периода 2011-2015 г. е бил заместник-председател на Общинския съвет в Русе.

От 2009 г. до назначаването му като областен управител на Русе работи като адвокат.

Пред читателите на в. „Бряг“ той разказа за предизвикателствата, които е срещнал през първия месец от назначаването си.

-   Г-н Българинов, как протича подготовката за изборите и сблъскахте ли се с трудности?

-   Засега всичко върви по план. Във вторник и  сряда книжата отидоха в общините, изпратени са парите, необходими за осигуряване на предпазни средства и дезинфекция на СИК по изборите. Бюлетините, които са 209 000 за областта, също бяха предадени на общините във вторник. В петък идват машините, всичко е организирано по тяхното посрещане и изпращане навреме по секциите.

-   Ще има ли секция, която да обслужва ковид болните?

-   Към този момент няма да има такава секция. В други градове освен заболелите от коронавирус, има и граждани, които са заявили, че са имали контакт с носители на заразата. Може би това е една от възможностите за манипулация на изборите. Заявяването, че са контактували с болни от коронавирус, им дава възможност да гласуват с подвижна секция и хартиени бюлетини. Което пък е възможност за манипулация и на бюлетините. Нямам засега такава информация, но казвам, че е възможно. В Русе са организирани секции за хората с трайни увреждания.

-   В повечето области на страната бяха проведени полицейски операции срещу изборната търговия. Какво се случва в Русенска област в тази връзка?

-   Не знам дали прокуратурата съдейства на МВР, на много места чувам, че държавното обвинение отказва да образува досъдебни производства при наличие на достатъчно данни за такива престъпления. В Русе може би смяната на директора на ОДМВР  доведе до подобряване на работата с областната управа. Във връзка с изборите преди около месец поисках от МВР да направи анализ за това, на 4 април какви действия са извършвани, къде е възможно купуване на гласове, къде има възможност за наличие на корпоративен вот и какви мерки ще вземат за премахване на това явление за изборите на 11 юли. Получих анализа, явно са подготвили къде да извършват проверки и с помощта на ДАНС, към настоящия момент мисля, че е ограничена в най-голяма степен възможността за наличие на купен вот или корпоративен вот. Няма образувани дела, сериозна помощ на полицейските органи оказва и Жандармерията, особено в районите, където е концентрирано малцинствено население.

-   Как протече демонстрационното машинно гласуване?

-   Хубавото е, че хората се справят с машинното гласуване. Бяха доставени три машини, те бяха всеки ден в различни населени места до четвъртък включително, хората проявяваха интерес и резултатът е, че всеки се справя.

-   Мина месец и половина от встъпването Ви в длъжност като областен управител, има ли промяна в начина на работа на областната администрация?

-   Оказа се, че досега не са били вземани конкретни и точни решения и голяма част от преписките са обикаляли инстанциите. Целта ни беше да се организираме, за да може всяка една преписка да бъде решена, с отговор до жалбоподателя. Това дава възможност на служителите сами да изготвят резултатите, доведе и до това, че вече могат да се вземат бързо и срочни решения  до три дни.

-   А за колко време са били решавани преди това?

-   Има преписки от 2018 година,  които решихме сега. Досега не е отговаряно и няма решение за голяма част от тях. Мисля, че трябва да се даде свобода на администрацията и вече се стигна до един много бърз процес.

-   От какво най-често се жалват жителите на областта?

-   Най-големият проблем в областната администрация е държавната собственост. На първо място голяма част от собствеността не е установена, няма документи за нея, не се знае кой е собственикът, липсват документи от едно време. Вторият проблем е чисто законодателен. Създадени са такива разпоредби, които противоречат на практиката, на възможността да бъде изпълнен законът. В последствие са създадени подзаконови нормативни актове, които водят до конфликт с други.

-   Служебното правителство назначи новите областни управители да подготвят изборите, но Вие се заехте и с болната тема с ТИР-овете при Дунав мост. Намерихте ли решение?

 -  За този месец и половина, освен стандартните неща, за които съм избран от служебното правителство – подготвяне на честни избори, контрола по изпълнение мерките по пандемията, решихме да си разнообразим работата и с други неща, които в годините са се натрупали и никой не е успял да реши. На първо място това е трафикът на автомобили в района на Русенска област при Дунав мост, което води до създаването на километрични опашки, до дискомфорт на пътуващите български граждани по родните места в посока Мартен и Силистра. В тази връзка реших да преместим товарните автомобили на бул. „България“ там, където е създадено - със специална комисия, буферен паркинг от бензиностанция до разклона за село Николово. Поисках справка от Областно пътно управление  (ОПУ) и се оказа, че обособеният буферен паркинг не отговаря на условията за такъв, за да могат да се подреждат там товарни автомобили. Не знам кой е подписал разрешението за създаване на такъв буферен паркинг, но явно не е искал справка от ОПУ, които да отговорят дали е възможно там да се разполагат такива товарни автомобили.

-   А каква е причината това да не е удачно?

-   Според информацията от ОПУ, създаденото  трасе като буферен паркинг, съществуващо преди време като тротоар, няма възможността да понася тежестта на товарни автомобили над 20 тона.

-   Какво ще се случи тогава?

-   Ще търсим друга възможност. Според мен, за да се случи това, тировете трябва да бъдат наредени по бул. „Тутракан“,  до последното кръгово по посока Русе. Първо,  там трафикът не е толкова голям, освен това има две платна по три ленти. Насочването им там за излизане през Дунав мост би улеснило пътуващите към Мартен и Силистра.

На второ място, при откриване на фериботната връзка Русе-Гюргево, товарните автомобили ще бъдат подготвени за излизане през Пристанищния комплекс. Като и преминаването по двата начина ще е почти еднакво като цени. Надявам се, че фериботът  ще превозва по около 300 камиона, която бройка всъщност създава неприятности сега. Когато тръгнахме да търсим възможност за възстановяване на тази фериботна връзка, се натъкнахме на друго нещо, което все още не е решено. В българския участък на Дунав мост основата – бетонните пана, са напукани и се нуждаят от спешен ремонт. В тази връзка съм изпратил докладна записка до министър-председателя за незабавно финансиране на основния ремонт на Дунав мост. Това е само в българската част на моста, румънците са си го направили преди 4 години. И затова също е крайно необходимо да бъде пусната фериботната връзка, тъй като започването на ремонта на Дунав мост, ще доведе до още по-големи опашки. Ако процедурите минат, ремонтът може да започне октомври-ноември месец тази година.

-   Имате приемен ден за граждани, за какво най-често споделят и търсят помощ от Вас?

-   Преди не е имало приемен ден. Не е имало и профили в социалните мрежи заради опасението, че хората много ще се жалват. Аз не се притеснявам от това, напротив -  искам да се жалват, за да им чуем проблемите. В общи линии голяма част от въпросите са свързани с имоти. По отношение на градската среда гражданите споделят за разбити улици основно, както и за  непочистени градинки.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори