Големи ученици оценяват малките в комбиниран урок

В СУ „Възраждане“ проведоха експеримент по програма „Erasmus+“

Седмокласнички съветваха четвъртокласниците как да работят
Снимка: СУ „Възраждане“

     

Комбиниран урок по български език и литература и по английски език на тема „Съществително име. Род и число“ се състоя на 7 април в аулата на СУ „Възраждане“, информира Меглена Христова, заместник-директор на училището и координатор на проекта.

В урока участваха ученици от 4 ”а” и 4 ”б” клас, които трябваше да актуализират, упражнят и затвърдят знанията си за граматическите признаци род и число на съществителното име в българския език и граматическия признак число на съществителното име в английския език.

 Четвъртокласниците бяха разделени на 7 отбора, които се справиха с няколко граматически задачи, свързани с английския и българския език.

    

В ролята на помощници на началните учители по български език Маргарита Иванова и по английски език Валентина Йорданова бяха седем ученички от 7 ”б” клас. Всеки отбор от 4-ти клас си имаше своя кака – консултант. Възпитаничките на  Меглена Христова – преподавател по БЕЛ в 7 ”б” клас,  проверяваха изпълнението на граматическите упражнения от малките. Даваха на четвъртокласниците съвети как да работят. Дори поставяха оценки на отлично справилите се.

Успешен експеримент и изключителна провокация за ученето, любознателността и активността на учениците и от четвърти, и от седми клас се оказа този начин на съвместно обучение. Малките дори веднага изпълниха задачата за домашна работа, за да им я проверят ученичките от 7-ми клас, а големите момичета, почувствали обичта и вниманието на по-малките, станаха по-уверени в своите знания и поискаха отново да участват в такава форма на образователна дейност.

За първи път в редовен учебен час ученици от начален курс учиха заедно с по-големи ученици от среден курс два езика - български и английски. Този иновативен подход в обучението бе наблюдаван и от други педагози в училището.

Урокът е част от проекта “SUPEER! - Science. Utility. Practice. Experiment. Exploration. Result”, който е насочен към използването на неформални методи в училищната образователна среда в начален курс и към мултидисциплинарния подход при преподаване на учебния материал, сподели още Меглена Христова.

 

 

                                                                               

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори