„Ако вземем корабче от Русе и отидем до Виена – това ще бъде преминаване на сухопътна граница. Приемането на България по вода в Шенген – засяга само морските граници. При полетите няма да има паспортен контрол – самолетите ще кацат на онези части от летищата, които са шенгенски. Човек отново ще трябва да носи личната си карта, за да се качи в самолета.“
Това коментира в „Тази сутрин“ бившият вицепремиер по социалната политика, бивш министър на външните работи и настоящ изпълнителен директор на Европейската фондация за подобряване на условията на живот и труд.
„България и Румъния бяха задържани много дълго време – нещо, което не се случи с Хърватия. Самата Австрия някога влезе на части. През 1985 г. е договорено да се махнат границите, а чак 10 години по-късно – през 1995 г. само седем държави подписват междуправителствено споразумение. Сега вече е част от европейското право“, посочи още той.
„За да стане България пълноправен член на Шенген – да се отвори сухопътната граница, в която се включва и речната, трябва отново да има единодушие на всички страни членки. Ако ние действително сме станали част от шенгенската общност, то тогава ще имаме доста по-силни инструменти да настояваме за това“, коментира Ивайло Калфин.
"Увеличаването на пенсиите трябва да е пропорционално за всички и да се отчита и приноса към системата. Чувам, че министърът на здравеопазването иска служителите в бърза помощ да станат с първа категория труд, а според мен е доста по-добре да им създаде условия за работа и добро заплащане, вместо да ги пенсионира на 50 години", посочи Калфин
Напиши коментар