"Децата трябва да отиват в училище не по задължение, а защото там е интересно", каза служебният министър на образованието проф. Николай Денков на международна виртуална конференция на тема "Изкуственият интелект и киберсигурността: Изобилие от потенциал".
По думите му трябва да се говори как променяме модела на образование в България. Според министъра методите на изкуствения интелект може да са в помощ на учителите, за да се привлекат млади хора в системата, а и да се стигне до персонализирано образование за учениците.
Необходимо е да се финансират и привличащи децата извънкласни дейности. Министърът смята, че през следващия програмен период финансирането трябва да се насочва в развитие на местните кадри, привличане на кадри от чужбина, за да бъдем от най-добрите.
Досега то е било приоритетно за инфраструктура. Проф. Денков припомни, че с промяната на Закона за предучилищното и училищното образование през 2015 година, се появиха за първи път два учебни курса - Технологии и предприемачество и Информационни технологии, които се изучават още от първи клас.
Същата година е била приета концепция за насърчаване на обучението на софтуерни специалисти, която е позволила в училищната мрежа да влязат специалисти от бизнеса, отбеляза проф. Денков. Министърът отчете, че в тези години е започнала и промяна в подхода към професионалните гимназии, като те отново са станали желани от учениците.
Последните класации показват, че няколко от професионалните гимназии, специално ТУЕС, вече се конкурират не само успешно, а са и на водещите места, заедно с езиковите и математическите гимназии. Денков каза още, че започна и финансирането на т.нар STEM центрове в 260 училища с една национална програма. Те предлагат интересни занимания по роботика, информационни технологии.
Напиши коментар