През електронния портал на Агенция "Митници" вече могат да се заявяват нови тринадесет електронни административни услуги. Това стана ясно на провелата се днес в София конференция, представяща резултатите от проект „Подобряване на административното обслужване чрез разработване на нови електронни административни услуги, предоставяни от Агенция „Митници". Общият брой предлагани от Агенция „Митници" административни услуги в електронна форма е вече двадесет.
Разработените по проекта нови електронни административни услуги са:
1. Издаване на разрешения за митнически икономически режим/специфично предназначение;
2. Издаване на разрешения за достъп до режим TИР;
3. Издаване на сертификати за одобрен икономически оператор (ОИО);
4. Издаване на сертификати EUR 1;
5. Предоставяне на обвързваща тарифна информация и обвързваща информация за произхода;
6. Разглеждане и одобряване на заявления за прилагане на мерки за закрила на права върху интелектуалната собственост;
7. Извършване на проверки, измервания и товаро-разтоварни дейности по искане на заинтересовани лица;
8. Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен изпращач, като облекчена формалност при режим транзит;
9. Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен получател, при транспортиране на стоки под режим TИР;
10. Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки с железопътен транспорт или големи контейнери;
11. Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по въздух;
12. Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по море;
13. Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи.
Услугите вече са въведени в реална експлоатация и са достъпни за гражданите и бизнеса. Отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за изпълнението на проекта е 391 987.
Напиши коментар