Това е геостратегическият избор на България, заяви министърът на отбраната Николай Ненчев на съвместна пресконференция с министъра на националната отбрана на Полша Томаш Шемоняк, след подписването на споразумението за осигуряване на логистична подкрепа за самолети МиГ - 29. Подписването на междуправителственото споразумение се състоя днес във Варшава. Ненчев благодари на полския министър на националната отбрана Томаш Шемоняк, и на експертите, участвали в подготовката на споразумението: „Ние получихме всичко онова, което поискахме от Полша“, заяви министър Ненчев. По думите му - днес слагаме началото на още по-добро сътрудничество между двете държави в тази сфера, включително и в общи образователни програми, учения и тренировки, коментираха от пресцентъра на МО.
„За България това е геополитически избор, а не само избор на един партньор. Нашето общо сътрудничество в рамките на НАТО и Европейския съюз получава едно ново качество. Високо оценяваме смелото решение и смелия подход на министър Николай Ненчев; смелото решение на правителствата, което е много важно“ - заяви на пресконференцията Томаш Шемоняк, министър на националната отбрана на Полша. По думите му - днешните подписи показват, че когато България и Полша са заедно, няма нужда да се страхуват от никого. На журналистически въпрос относно позицията на Русия, министър Томаш Шемоняк заяви: „Знаем, че те протестираха срещу този избор, но това е избор на нашите две правителства и ние ще положим всички усилия този контракт да бъде реализиран по възможно най-бързия и качествен начин“.
Споразумението предвижда ремонт в Полша на 6 двигателя РД-33 сер. 2, за самолети МиГ-29 на българските ВВС, предаде БТА. Ресурсът на двигателите до следващия ремонт ще бъде 350 часа или 8 години, а гаранцията ще бъде 24 месеца или 200 летателни часа, в зависимост от това кое събитие настъпи първо.
Ремонтът в Полша на първите четири двигателя трябва бъде извършен в срок от 6 месеца след предоставянето им в ремонтното предприятие, коментира БНР.
Ремонтът на един двигател ще струва 1 023 000 евро. Всички разходи, свързани с транспорта на двигателите, предмет на споразумението, от и за България, са за сметка на полската страна. Заплащането на сумите за ремонт ще се извършва след приключване на неговото изпълнение, което става с приемане от българска страна на всеки един от ремонтираните двигатели.
На 7 октомври българското правителство даде мандат на министъра на отбраната за подписване на междуправителственото споразумение.
Напиши коментар