Приключи разследването на Служба „Военна полиция“ по авиоинцидента със самолет МиГ-29 край Шабла, при който загина пилотът Валентин Терзиев, съобщават от Министерството на отбраната.
Отделът за разследване на авиационни произшествия е откроил в доклада си три основни версии за причините, довели до авиоинцидента, като посочва една от тях за най-вероятна.
Като основна причина е посочена загуба на пространствена ориентация от екипажа.
Другите две версии са за отказ на авиационната техника и повреда от осколки от изстреляната от самолета ракета. Според министерството обаче тези две версии са малко вероятни.
Разследващите посочват, че при стрелбата мишената е увеличила скоростта си над нормалното, като в резултат пилотът е поддържал визуална връзка с нея, мислейки си, че се намира в хоризонтален полет – когато всъщност е бил в сравнително плоско пикиране.
Пилотът е започнал завой надясно с над 900 км/ч след пуска на ракетата по мишената: „Комисията счита, че до последния момент на полета пилотът не е възстановил правилната ориентация за положение в пространството и затова не е предприел действия за излизане от аварийната ситуация, което е довело до прерастване на ситуацията в катастрофална“.
Министърът на отбраната има готовност да предостави изготвения доклад от Военна полиция на прокуратурата, която продължава разследването по реда на Наказателно-процесуалния кодекс. До 3-4 седмици предстои да бъде снет и записът от "черната кутия" в специализирана лаборатория на производителя в Русия.
Напиши коментар