Спряха разтоварването на заседналия край Камен бряг кораб, методът създавал екологичен риск

Спряха разтоварването на заседналия край Камен бряг кораб, методът създавал екологичен риск

Действията по изтеглянето на заседналия в скалите край Камен бряг кораб отново бяха прекратени, след като по-рано днес операцията беше подновена. Този път причината е, че от кораба не е свалено достатъчно количество от товара - едва около 300 от общо 3000 тона, а атмосферните условия са лоши, съобщи bTV.

По време на първия опит за изтеглянето на заседналия повече от седмица кораб участваха два от трите влекача, като въжето на единия от тях беше скъсано. Очакваше се той да бъде изваден за два часа, но за пореден път акцията претърпя провал.

Акцията по разтоварването и изтеглянето на заседналия край Камен бряг кораб беше спряна и сутринта - заради повреда в една от машините и заседнала баржа. 

Междувременно, след като снощи опитът товарът - азотни торове, да бъде прехвърлен, се провали, защото част от тях изпаднаха в морето, министърът на околната среда и водите Асен Личев издаде принудителна административна мярка на Изпълнителна агенция "Морска администрация" за спиране на дейностите по претоварването. Причината е възникването на непосредствена опасност от замърсяване на акваторията на Черно море, съобщиха от ведомството.

От служители на РИОСВ е констатирано, че при претоварване на товара чрез воден кран на малки плавателни съдове, при пренасяне на загребения карбамид, част от товара се разсипва в акваторията на Черно море.

Приложеният метод на разтоварване коренно се различава от одобрения от МОСВ. На среща с институциите, отговорни за провеждането на aварийно-спасителните действия, проведена късно вчера в БД "Черноморски район", е решено 700 тона от насипния товар на кораба да бъде пакетиран в чували по един тон всеки. Пакетираният товар да бъде транспортиран с баржи при засилени мерки за безопасност за морската околна среда. Предложеният метод от Морска администрация, който МОСВ одобри, е разтоварване чрез платнени денкове, които се пълнят от грайфер на борда на кораба чрез специално съоръжение (фуния) и последващото им пренасяне с кран до баржата. На срещата е обърнато специално внимание, че между заседналия кораб и баржата трябва да бъде опънато платно, което да предотврати евентуално замърсяване. На практика са приложени коренно различни действия от одобрените.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори