Транспортният министър обяви кой е новият шеф на "Автомобилна администрация"

Гвоздейков обясни и мотивите си за смяната на ръководителя на Държавния авиационен оператор

Транспортният министър обяви кой е новият шеф на "Автомобилна администрация" Снимка: архив

Дамян Войновски е новият изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Това съобщи в ефира на bTV служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. 

Войновски заменя на поста Борислав Муеров, освободен в началото на тази седмица. „Човекът на тази длъжност трябва да има визия и да показва резултат. Не е проблемът само в техническите прегледи, а е резултат от натрупване на грешки, довели до това мое решение“, аргументира смяната министър Гвоздейков. 

Той увери, че новият изпълнителен директор е професионалист, работи дълги години в сферата и добре познава материята. „Мисля, че е човек, който добре ще се справи с проблемите и ще развие агенцията“, подчерта транспортният министър. 

На въпрос защо му е даден постът, след като има съпротива на представители на бранша срещу неговото назначение, министърът отговори: „Каква съпротива, на кой бранш? Не е вярно. Аз получих подкрепа от международните превозвачи. Много е лесно да сипем обвинения, които са недоказани. Аз съм заложил на професионализма на този човек“. 

Във връзка с проблемите при техническите прегледи, при които някои по-стари бензинови коли са заплашени от спиране от движение, министърът припомни, че в момента темата се разисква от работна група. Ще има толеранс от 30 дни, в който хората да отстраняват проблема, стана известно от думите на министъра. 

„До този проблем се стига заради отношението ни към автомобила, когато той трябва да бъде обслужен навреме, съгласно препоръките на производителя“, каза още той. 

По думите му няма значение на колко години е колата: „Независимо дали автомобилът е на 5 или 15 години няма значение, има значение как се грижиш. Отчетените резултати са абсолютно коректни. Може да е кола на две години или на три, когато си правил компромиси с горивото, с обслужването на автомобила, когато не си сменяш маслото, а само доливаш“, каза той. 

„Съществуват рискове за манипулации на горивото. Да не избираме винаги евтините горива, защото понякога има недобросъвестни компании, които продават гориво на евтини, малки бензиностанции. Нека да зареждаме гориво на нормалните бензиностанции, което не е толкова скъпо и няма голяма разлика. Държавата не е спряла да контролира, но нека да не правим компромиси и да бъде по-отговорни“, отбеляза той.

С „натрупване на различни административни проблеми“ Георги Гвоздейков аргументира и смяната на ръководителя на Държавния авиационен оператор (Авиоотряд 28) ген. Златко Златев, и замяната му на поста с ген. Тодор Коджейков. 

„Имаше натрупване от административни нарушения и ген. Златев беше отстранен, защото беше установено, че е напуснал държавата без мое знание, без разписана командировка, което е грубо нарушение дори за дисциплинарно уволнение. Не го уволних дисциплинарно, защото имам това право и така реших да постъпя“, каза транспортният министър.

По думите на Гвоздейков ген. Златев си е позволявал да лети за частни авиокомпании, което е недопустимо.

„Неговите задължения не включват генералният директор да лети на самолети и да извършва полети, той е администратор, който трябва да управлява процеси, да организира процеса на работа, отговаря за поведението на хората в отряда, за стратегията. Г-н Златев не е назначен като пилот, той командирова пилотите, назначени като такива“, обясни министърът.

По думите му през годините ген. Златев не е спирал да лети като пилот, въпреки че в длъжностната му характеристика не е записано, че е пилот.

„Неколкократно съм отбивал сигнали от народни представители да не задават въпроси и да върви работата. Аз съм го предупреждавал да влезе в рамката на закона, но всяко нещо има граници. Сега получих сигнал и ме попитаха къде е и директорът го нямаше на работното място“, каза Георги Гвоздейков. 

За рокадата в НКЖИ транспортният министър също каза, че в "железниците има много натрупани във времето проблеми и трябва да разберем, че стратегията, която изпълняваме, е малко грешна. Технологиите и еволюция позволяват много повече възможности и трябва ги използваме. Не може в света и в Европа технологиите да са толкова напреднали, че да позволяват нормална скорост на влаковете от 300 км/ч, а в България да казваме, че държавата е малка и скоростта от 160 км/ч е достатъчна“, заяви Гвоздейков.

Попитан дали ще остане на поста в следващия служебен кабинет той каза: „Нека да изберат премиер и да тръгнат разговорите за правителство, министри и т.н. На този етап не бих се ангажирал с никакъв отговор“.

„Оттук нататък партиите ще имат нужда от говорене, сплотяване, от коалиционни модели. Бих приел да работя в правителство, което има ясни цели – Европейски съюз, изцяло влизане в еврозоната и в Шенген. Нямам никакви болни амбиции да се занимавам оттук нататък с политика, бих се включил като експерт, но не на всяка цена, имам принципи, които не искам да нарушавам“, допълни той.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори