Вижте кои са 25-те най-евтини нови коли в България за 2024 г.

Вижте кои са 25-те най-евтини нови коли в България за 2024 г.

Достъпните автомобили не само поскъпват, но и постепенно изчезват. 

През 2024 у нас вече няма да се предлагат Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra - в миналото редовни членове на клуба на най-евтините. Производството на Volkswagen Up! приключи с края на 2023 г.. А настоящата година ще е последна за модели като Renault Megane и Ford Focus.

От друга страна, голяма част от поскъпването в периода 2021-2023 беше продиктувано от дефицита на пазара и от необикновено силното желание на хората да харчат пари след пандемията. Вече виждаме осезаемо поевтиняване при някои електрически модели.

В списъка с най-евтините нови коли у нас, от Automedia.bg са използвали официално публикуваните от вносителите ценови листи само на леки автомобили.

Вижте 25-те най-евтини нови коли в България през 2024:

 

25. Suzuki Ignis - 38 490 лева


Симпатичният японски градски автомобил е поскъпнало с почти 12,000 лева за последните три години. Базовата версия идва с 1.2-литров бензинов мотор в комбинация с мека хибридна система и мощност 83 конски сили.

 

25. Toyota Yaris - 38 490 лева


Актуалното поколение на японското супермини е поскъпнало с точно 11,000 лева за последните три години, макар да не е претърпяло никакви съществени изменения, и дели 25-ото място с Ignis.
Базовата версия е с еднолитров мотор и 5-степенна ръчна трансмисия. Има стоманени джанти, климатик, 7-инчова мултимедия със смартфон интеграция и дори с разпознаване на глас.

 

24. Mitsubishi Space Star - 37 990 лева


В края на миналата година ценовата листа за Space Star посочваше цена от 23 990 лева. Днес цената е с цели 14,000 лева по-висока. Със своя 1.2 MIVEC двигател и 71 конски сили, това е една от най-мудните коли на пазара в момента.

 

23. Suzuki Swift - 36 990 лева


Големият скок при Swift (около 13 хилядарки отгоре спрямо цените отпреди Covid) се дължи на два фактора. Първо, Suzuki трябваше да добави меки хибридни системи на всичките си двигатели, за да покрие новите европейски стандарти за емисии. И второ, големият интерес към Vitara и S-Cross претовари завода на компанията в Унгария, производството на по-евтиния Swift бе преместено и сега той отново се внася в Европа от Япония.
Стартовият Swift е с 1.2 Dualjet двигател с 83 коня, и с ръчни скорости 

 

22. Peugeot 208 - 36 761 лева


Тук поскъпването е около 11 500 лева от лансирането на сегашното поколение в началото на 2020 година. Базовата версия е с 1.2-литров PureTech бензинов двигател с мощност 75 конски сили, с ръчни скорости, климатик, автоматични светлини, електрически огледала, 5-инчова мултимедия с Bluetooth, разпознаване на знаци. За електрическата версия цената е малко повече от двойна.

21. Renault Clio - 36 390 лева
Преди 5 години човек можеше да си купи ново Clio в България за по-малко от 20,000 лева. Сега цената е на практика двойна, макар че последното малко поскъпване се обяснява и с ефектния фейслифт, който получи моделът.
Стартовото Clio е с еднолитров TСe двигател с 90 конски сили мощност. 

20. Skoda Kamiq - 36 320 лева
Най-малкият кросоувър на Skoda e поскъпнал с малко повече от хилядарка спрямо миналата година. Базовото ниво е с еднолитров турбобензин с 95 конски сили и 5-степенни ръчни скорости.

19. Kia Stonic - 35 990 лева
Стартовата цена е за автомобил с атмосферен 1.2i двигател, 84 конски сили мощност и 5-степенна ръчна скоростна кутия. Оборудван е с климатик, автоматични светлини, електрически стъкла, кожен волан, круиз контрол, 8-инчова мултимедия, 16-цолови алуминиеви джанти, рейки на покрива, парктроник 

18. Skoda Scala - 35 780 лева
От Skoda определят Scala като автомобил от С-сегмента. Като размери действително отговаря на по-горния сегмент, така че спокойно може да го обявим за най-евтиния компактен хечбек на българския пазар. Базовата кола е с еднолитров бензинов турбомотор с 95 коня и 5-степенна ръчна трансмисия.

17. Dacia Duster - 35 720 лева
При Duster поскъпването спрямо миналия декември е едва 500 лева.
Базовият Duster в ниво Expression, с еднолитров бензинов мотор и фабрична газова уредба, 100 конски сили и предно предаване, струва 35 720 лева.
Ако искате двигател с по-голям обем от кутия мляко, трябва да платите 45 790 лева за 1.3 турбо със 150 коня. Най-евтиното 4х4 е 45 490 лева. Дизелов 1.5 dCi със 115 коня и 4х4 струва 45
 990.

16. Opel Corsa - 34 965 лева
Този автомобил не просто не е поскъпнал спрямо миналата година, но дори е поевтинял с малко над 1000 лева. При това въпреки представения междувременно фейслифт. Стартовата цена е за 1.2-литров PureTech бензинов мотор със 75 конски сили и 5-степенни ръчни скорости. 

15. Hyundai Bayon - 34 900 лева
Тук няма промяна спрямо миналата година. Най-малкият кросоувър на корейците започва от 34 900 лева, като за тези пари е с 1.2-литров атмосферен мотор, 85 коня и 5-степенна ръчна трансмисия.

14. Dacia Jogger - 34 590 лева
Най-достъпната кола е с бензинов турбомотор със 110 конски сили мощност и 5 места. Най-евтината 7-местна версия е 34 590 лева, с фабрична газова уредба и 100 конски сили.

13. Fiat 500 - 32 320 лева
Най-достъпният 500 се задвижва от еднолитров мотор в комбинация с мека хибридна система, има 6-степенна ръчна трансмисия, 70 конски сили мощност, климатик, круиз контрол, 7-инчов дисплей на мултимедията.

12. Toyota Aygo X - 31 150.50 лева
Aygo X е "намалено" от 32 040 лева на 31 150 лева. Симпатичното градско автомобилче се задвжва от еднолитров бензинов мотор със 72 коня мощност и скромния въртящ момент от 93 Нютонметра. Има 9-инчов дисплей на информационната система, кожен волан и електрически стъкла отпред.

11. Citroen C3 - 31 033 лева
За 31 033 лева ще получите автомобил с N1 и ниво на оборудване Business, с 1.2-литров двигател, 83 коня мощност, климатик, предни електрически стъкла и електрически огледала, LED светлини и Blootooth свързаност.

10. Mazda 2 - 30 990 лева
Докато огромната маса малки автомобили днес разчита на изпилени трицилиндрови мотори в базовите си нива, при Mazda 2 дори с най-евтината версия ще получите 1.5-литров атмосферен Skyactiv-G със 75 коня, комбиниран с 6-степенна механична трансмисия. Стартовото ниво има климатик, електрически стъкла отпред и отзад, LED светлини, 8-инчова мултимедия с 6 високоговорителя, интеграция на Apple CarPlay и Android Auto.

9. Seat Ibiza - 30 950 лева
Испанското супермини е поскъпнало с почти две хилядаркиза последната година, и с над осем хилядарки спрямо последните месеци преди пандемията. Стартовото му ниво е с еднолитров MPI мотор с 80 коня мощност и 5-степенни ръчни скорости. Има мултифункционален волан, електрически огледала, климатик, 8.2-инчов сензорен дисплей на мултимедията с 6 тонколони, USB-C, безжична интеграция на Android Auto и Apple CarPlay.

8. Skoda Fabia - 29 940 лева
Fabia е добавила близо седем хиляди лева към цената си за две години, но през това време смени поколенията, а новото, между нас казано, предлага доста повече от старото. Посочената тук цена е за автомобил с 1-литров бензинов мотор с 65 коня мощност, ръчни скорости, ниво на оборудване Active. В него има климатик, централно заключване, 6.5-инчов екран на мултимедията. 

7. Hyundai i20 - 28 890 лева - 29 890
Градският модел на Hyundai е поскъпнал с почти шест хилядарки спрямо 2019 година, което е доста под средното за пазара, пък и междувременно смени поколенията. Стартовата цена е за 1.2-литров бензинов двигател, 85 конски сили мощност и 5-степенна ръчна трансмисия. Мекият хибрид с турбо и 120 коня, с добавена 7-степенна автоматична кутия, е 42 890 лева.

6. Fiat Panda - 29 720 лева
След като дълги години не се предлагаше официално в България (макар да можеше да се поръча за доставка), сега най-популярният автомобил в Италия се завръща у нас като един от шестте най-достъпни модела на пазара. Цената е за мекия хибрид с еднолитров мотор и 70 конски сили мощност, комбиниран с 6-степенна ръчна трансмисия. Оборудването включва електрически прозорци отпред, радио с 5-инчов дисплей, климатик. Другият вариант за задвижване е с 1.2-литров двигател с вградена газова уредба, който развива 69 коня и струва 31 150 лева.

5. Dacia Logan - 26 290 лева - 27 290
В навечерието на пандемията Logan струваше под 15,000 лева в България - но това бе за предишното поколение, построено върху остарели платформи на Renault отпреди десетилетия. Сегашният Logan ползва същата архитектура като актуалното Clio. Най-ниската цена е за еднолитров мотор, 90 коня мощност и ръчни скорости. За същата кола с вариаторен автоматик и по-високото ниво на оборудване ще ви поискат 31 390 лева.

4. Dacia Sandero - 26 990 лева
И при Sandero, както и при Logan, стартовото ниво Access вече не се предлага в България заради слабо търсене. Така гамата започва от ниво Essential с еднолитров атмосферен мотор с 90 коня и ръчни скорости (преди година все още имаше и версия с 65 коня). Оборудването вече е по-щедро: пълен набор въздушни възглавници, електронни асистенти, автоматични LED светлини, предни електрически стъкла, климатик, централно заключване с дистанционно, Dacia Media Control с управление от волана. Върховото Sandero Stepway в ниво Extreme с турбомотор и 110 коня мощност е 34 640 лева.

3. Hyundai i10 - 26 900 лева
Най-малкият Hyundai бе обновен тази година, което частично обяснява и осезаемия скок в цената му спрямо миналата. Но и след въпросния скок, i10 пак си остава един от трите най-достъпни автомобила у нас. В замяна на споменатата сума ще ви дадат кола с 5-степенни ръчни скорости, еднолитров бензинов мотор и 67 коня мощност. Има всички основни електронни системи за безопасност, фабрична аларма и дистанционно централно заключване, круиз контрол, електрически огледала, климатик и 2 USB-C порта.

2. Kia Picanto - 26 280 лева
При Picanto няма никаква промяна в цената спрямо миналия декември. Но и тук, както при братовчеда Hyundai i10, се задава сериозно обновяване, което вероятно ще донесе със себе си нови цени. Дотогава Picanto започва от 26 280 лева с еднолитров мотор, 67 коня мощност и ниво на оборудване LX (с климатик, електрически стъкла, аудиосистема, автоматични светлини, 6 въздушни въглавници.

1. Volkswagen Up! - 25 782 лева
Ако щете вярвайте, но най-евтиният нов автомобил в България е Volkswagen. За съжаление това няма да продължи още дълго. Макар и на преклонната 12-годишна възраст, Up! си остава една от най-добре измислените малки градски коли. Но VW няма намерение да му подготвя наследник, а в последните дни на декември ще прекрати и производството. Базовият Up! е с еднолитров мотор с 65 коня, две врати, ръчни скорости, 14-цолови стоманени джанти, радио с USB и SD карта, климатик, предни електрически стъкла, стойка за смартфон. За 29 248 лева можете да си вземете и вариант с фабрична метанова уредба.

 

1 Коментара

Напиши коментар

Затвори
Джаф-джаф
25.10.2024 • 20:02 ч.

С ДДС ли са цените?