Продължава сагата с шофьорите на тежкотоварни автомобили, на които им се налага да чакат почти денонощие, за да преминат границата ни с Румъния. Чакащите за „Дунав мост” са категорични, че нямат избор и задължително плащат на конкретен паркинг, за да получат ред в опашката за преминаване на границата.
Във Видин шофьорите потвърждават, че единственият вариант да преминат през границата е преди това да влязат в буферния паркинг. „Вариантите са два – или влизаш в паркинга, или ти трошат фаровете по-надолу след моста”, каза един от тях пред NOVA.
При Русе казват, че часовете са съкратени за преминаване от момента, в който се влезе в Русе, до преминаването през граничния пункт. „Около 6 часа стоях на първия паркинг. Задължително е, иначе не ви пускат”, каза един от шофьорите. „Редът е през буферния паркинг. Първо да си вземем номер и след около 5 часа отиваме на границата”, каза друг за последователността на дейностите.
„Всеки камион е спокоен да изчака там, където намери за добре. Не е задължен да изчаква в паркинга. Номерцата за виртуалната опашка са напълно безплатни и никога не се е заплащало за тях. Ние уведомяваме шофьорите кога е техният ред. Всеки има 12 часа да премине границата, след като излезе реда на виртуалната опашка. Никой не е принуждаван да спира точно тук. Всеки е свободен да спира, където желае. НАП ни провери за 4 път тази година нямаме нарушения”, заяви управителя на базите на един от буферните паркинги Валери Христов.
Припомняме, че министър-председателят Димитър Главчев създаде работна група със задачата да предложи трайно решение на проблема с буферните паркинги за тежкотоварни автомобили по граничните контролно-пропускателни пунктове. Целта е да бъдат предприети и спешни мерки за облекчаване на трафика, максимално да се намали времето за изчакване, да се осигури равнопоставеност на товарните превозни средства и предвидимост в процеса на обработката им.
От Съюза на международните превозвачи смятат, че ще бъде ефективно, ако държавата поеме контрола над буферните паркинги. Според Николай Рашков политическата нестабилност и поредицата от служебни кабинети обаче, които управляват държавата, допринасят за неглижирането на въпроса. В момента у нас има три буферни паркинга. По думите на Рашков този тип съоръжения са нужни на държавата и са изградени по европейска регулация.
"Начинът, по който паркингът беше въведен, можеше да бъде далеч по-добре, чисто като комуникация, информационно разяснение какъв е редът на движение, защото вие много правилно отбелязахте - редът на държавните граници е единствено и само задължение на държавата. Държавата трябва да контролира този пропускателен режим и ако има частни инвеститори, които изграждат паркинги, отново тяхната работа трябва да бъде контролирана и да се разясни какъв е редът за движение", коментира Николай Рашков, Съюз на международните превозвачи, пред БНТ.
Напиши коментар